C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
SEC, adj.
[F-B : sec ; T-L : sec ; GD, GDC : sec ; AND : sec ; DMF : sec ; FEW XI, 584a : siccus ; TLF : sec]
Fréquence : 5 occ.
Graphies : seches, sesche.

A. [Concret] "Non mouillé, sans humidité" : Si s'antrefierent anbedui Si que li filz le roi d'Irlande De la joste plus ne demande, Que sa lance fraint et estrosse, Car ne feri mie sor mosse, Mes sor ais mout dures et seches. (La 5939). Le cuir li fant desus la coste, De la longe .i. lardé li oste ; Et tret le feu d'un chaillot bis, Si l'a de busche sesche espris (Yv 3456). Apoiez fu desor son cote, Si ot devant lui .i. feu grant De sesche busche, bien ardant, Et fu antre .iiii. colomes. (Pe 3084). Et Percevax pas ne s'an faint, Par desor la bocle l'ataint, Si l'abati sor une roche, Que la chanole li esloche, Et antre le code et l'essele, Ausi con une sesche estele, L'os del braz destre li brisa (Pe 4288).

B. [Abstrait] "Dur, indifférent" : Filz, por toi le di, que tes teches Par sont si dures et si seches Qu'il n'i a dolçor n'amitié, Li tuens cuers est trop sanz pitié, Trop es de la folie espris. (La 6312).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.