C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
QUERELE, subst. fém.
[F-B : querele ; T-L : querele ; GD : querele ; GDC : querelle ; AND : querele ; DMF : querelle ; FEW II-2, 1462b : querela ; TLF : querelle]
Fréquence : 14 occ.
Graphies : querele.

A. "Dispute, litige" : Et por ce qu'il crient son assaut, Li dist : « Vaslez, se Dex me saut, Mout te voi corageus et preu, Et se ne fust por mon neveu, Que je n'oblierai ja mes, Volantiers feïsse a toi pes Et la querele te lessasse Ne ja mes plus ne m'an lassasse. (...) » (Cl 4091). Or m'est cuers et talanz venuz Que la querele te guerpisse Et que plus a toi ne chanpisse. (Cl 4127). Biax niés Gauvain, je vos an pri, Car sanz querele ne haïne N'afiert bataille n'enhatine A nul prodome a maintenir. (Cl 4913). Tote la querele anterine T'estuet lessier et clamer quite. (La 3850). Et s'or venoit la dameisele, Ja desresneroit la querele Dom ele l'a tant pleidoiee (Yv 1782). Mes se ele est a vos faillanz, Donc l'a vostre renons traïe, Qu'ele n'atant secors n'aïe Fors que de vos, la dameisele, De bien desresnier sa querele, C'une soe suer desherete (Yv 5068). La dameisele qui tort a Vers sa seror trop desapert, Veant toz l'a a cor offert, Que par lui desresnier voldroit La querele ou ele n'a droit (Yv 5880). Li rois la pucele a veüe, Si ne l'a pas mesconeüe, Et mout li plot et abeli Quant il la vit, que devers li De la querele se pandoit, Por ce que au droit entandoit. (Yv 5921). S'est la querele mout petite, Mes je ne la puis clamer quite, Que mout grant mestier en avroie. (Yv 5963). Et li rois dit qu'il partira A bien et a foi la querele. (Yv 6375).

B. "Raison, motif" : « Dites moi, fet il, la querele Por coi cist liz est an desfanse. » (La 480).

C. "Affaire, question"

    - Aucune chose est en la querele. "Qqc. est en cause" : Mes eniax est an la querele, Qu'il lo me toli, si l'an porte. (Pe 798).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.