C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
PALE, adj.
[F-B : pale ; T-L : pale ; GDC : pale3 ; AND : pale1 ; DMF : pâle ; FEW VII, 505a : pallidus ; TLF : pâle]
Fréquence : 13 occ.
Graphies : pale, pales.

"Peu coloré, sans éclat"

    - [D'une pers., d'un visage] : An tot le cors de li n'ot vainne Don ne li remuast li sans, Si li devint pales et blans Li vis con se ele fust morte. (Er 3706). Il apert mout bien a son vout, Qu'il a pale et descoloré ; Et g'en eüsse asez ploré Quant ge le vi si pale et taint (Er 4159, 4161). La reïne mout s'an mervoille ; Or la vit [= la jeune fille] pale et or vermoille (Cl 1574). ...ja n'iert uns seus qui la voie Que tot certainnemant ne croie Que l'ame soit del cors sevree Puis qu'ele l'avra abevree D'un boivre qui la fera froide, Descoloree, pale et roide (Cl 5396). Ensi l'empererriz se garde, Que nus mires ne s'an prant garde, N'ele ne vialt mangier ne boivre, Por l'empereor mialz deçoivre, Tant que tote est et pale et perse. (Cl 5651). Et lors des qu'ele l'ot beüe, Li est troblee la veüe Et a le vis si pale et blanc Con s'ele eüst perdu le sanc (Cl 5709). Les cos gresles et les vis pales De fain et de meseise avoient [les puceles]. (Yv 5196). Mes ce me desabelist mout Qu'eles sont de cors et de vout Meigres et pales et dolantes. (Yv 5225). Et cele [= la demoiselle] chiet el pavemant Et jut pasmee longuement ; Et messire Gauvains l'ahert, Si l'an leva et pale et vert De la peor qu'ele ot eüe. (Pe 5806).

    - [D'une chose] : Uns povres leus oscurs et pales M'iert plus clers que totes ces sales. (Cl 5295). Et as memeles et as codes Estoient lor cotes derotes, Et les chemises as cos pales* [l. sales]. (Yv 5195). Leçon isolée, et fautive, de P

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.