C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
PAILE, subst. masc.
[F-B : paile ; T-L : paile ; GD, GDC : paile ; AND : paile1 ; DMF : poêle1 ; FEW VII, 506b : pallium ; TLF : poêle1]
Fréquence : 9 occ.
Graphies : paile, pailes, paisle.

"Drap d'apparat (d'or ou de soie)" : Chauces de paile avoit chauciees, Mout bien fetes et bien tailliees (Er 99). Garraz, uns rois de Corques fiers, I vint a .v.c. chevaliers Vestuz de paisle et de cendax, Mantiax et chauces et bliax. (Er 1915). N'i a nul qui n'ait robe vaire De riche paisle d'Alixandre, Chascuns tel com il la volt prandre A son voloir, a sa devise. (Er 1967). Puis a ofert desor l'autel .I. paisle vert, nut* [l. nus] ne vit tel, Et une grant chasuble ovree (Er 2354). An une chanbre fu assise Desor une coute de paile Qui venue estoit de Cessaile (Er 2403).

    - En partic. "Drap mortuaire, linceul" : Au feu la trueve [= Fénice] tote nue, Mout anpiriee et mout malmise ; Arriere an la biere l'a mise Et desoz lo paile coverte. (Cl 5957). La ou en la renseveli, En un blanc paile de Sulie L'ont les dames ransevelie, Mes le vis descovert li leissent (Cl 5985).

    - Au plur. : Alé i furent tuit li moinne Com a .i. jor de diemoinne, Chapes de pailes afublees, Et totes les nonains velees. (Pe 2939).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.