C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
NOTONIER, subst. masc.
[F-B : notonier ; T-L : notonier ; GD : notonier ; AND : notiner ; DMF : nautonier ; FEW VII, 57a : nauta ; TLF : nautonier]
Fréquence : 23 occ.
Graphies : notonier, notoniers.

"Nautonier, personne qui conduit un bateau" : Que qu'il pansoit a la pucele, Si vit venir une nacele Que uns notoniers amenoit, Qui de vers le chastel venoit (Pe 7123). Au los au notonier le fet, Que son cheval aprés lui tret. An la nef antrent, si s'an vont, A l'autre rive venu sont. Pres de l'eve fu li ostex Au notonier, et si fu tex Que descendre i poïst uns cuens, Si fu mout aeisiez et buens. Li notoniers son oste an meinne Et son prison ; grant joie an meinne, Si grant joie con il plus puet. (Pe 7219, 7224, 7227). Li notoniers devant son lit Au matin vint, sel fist lever Et vestir et ses mains laver. (Pe 8012). Et ses amis, comant a non, Qui en est alez, vuelle ou non, An la prison au notonier ? (Pe 8381). Veez le notonier au port, Qui nos atant por passer outre. (Pe 8700). Si sont au notonier venu, Qui oltre l'eve les an mainne (Pe 8706). Ensi le vaslet an anvoie Et jusqu'a l'eve le convoie Et si comande au notonier Que il le face outre nagier. Li notoniers le fist passer, C'onques ne l'an covint lasser. (Pe 8883, 8885).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.