C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
NONCHALOIR, subst. masc.
[F-B : chaloir (nonchaloir) ; T-L : nonchaloir ; GD : nonchaloir2 ; AND : nunchaler ; DMF : nonchaloir ; FEW II-1, 83b : calere ; TLF : nonchaloir]
Fréquence : 2 occ.
Graphies : nonchaloir.

"Indifférence, négligence"

    - Metre aucune chose en nonchaloir. "Ne pas se soucier de qqc." : Biax est dedanz et defors plus ; Mes ce metez en nonchaloir, Que rien ne vos porroit valoir, Que ja ne la verroiz [= la tombe] dedanz ; Car .vii. homes mout forz et granz I covandroit au descovrir, Qui la tonbe voldroit ovrir (La 1889).

    - Soi metre en nonchaloir. "Se laisser abattre, se laisser sombrer dans l'indifférence" : « Dame, fet il, por Deu vos pri De vos meïsme aiez merci : Bien est reisons que vos l'aiez ; Mes por neant vos esmaiez, Qu'ancor porroiz asez valoir. Ne vos metez an nonchaloir ; Confortez vos, ce sera sans ; Dex vos fera liee par tans. (...) » (Er 4660).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.