C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
MECINE, subst. fém.
[F-B : mecine ; T-L : mecine ; GD : mecine ; AND : mescine ; DMF : mécine ; FEW VI-1, 598b : medicina]
Fréquence : 3 occ.
Graphies : mecine, mecines.

"Remède, médicament" : Et de lui garir s'antremetent .II. puceles qui mout savoient De mecines et si estoient Filles au seignor de leanz. (Yv 4690). Et terre, tant com ele dure, Ne porte espice ne mecine* [l. racine] Qui vaille a nule medecine, Que iluec n'i eüst planté, S'an i avoit a grant planté. (Er 5711).

    - [En contexte métaph.] : Je sant le mien mal si grevain Que ja n'an avrai garison Par mecine, ne par poison Ne par herbe ne par racine. A chascun mal n'a pas mecine. Li miens est si anracinez Qu'il ne puet estre mecinez. (Cl 640, 642).

V. aussi MEDECINE

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.