C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
MATINEE, subst. fém.
[F-B : matinee ; T-L : matinee ; GD, GDC : matinee ; AND : matinee ; DMF : matinée ; FEW VI-1, 537a : matutinus ; TLF : matinée]
Fréquence : 8 occ.
Graphies : matinee.

"Matin" : Si est la parole finee, Et quant vint a la matinee, L'empereres sa fille mande. (Cl 3196).

    - [P. oppos. à vespree] : Cel jor ont des la matinee Chevalchié tresqu'a la vespree, Qu'il ne troverent aventure. (La 2505).

    - La / Une matinee. "Au / Un matin" : De tot ice rien ne savoient Lor genz, qui estoient defors, Mes lor escuz antre les cors Orent trovez la matinee, Qant la bataille fu finee (Cl 2039). La reïne la matinee, Dedanz sa chanbre ancortinee, Se fu mout soef andormie (La 4737). Por monseignor Gauvain le di, Que de lui est tot autresi Chevalerie anluminee Come solauz, la matinee, Oevre ses rais et clarté rant Par toz les leus ou il s'espant. (Yv 2406). Et Percevax la matinee Fu levez si con il soloit, Qui querre et ancontrer voloit Avanture et chevalerie (Pe 4144). Tant li fu la chose celee Qu'il avint une matinee, La ou il jurent an .i. lit, Qu'il orent eü maint delit (Er 2470).

    - Tote la matinee. "Pendant toute la matinée" : Percevax sor la gote muse Tote la matinee et use Tant que hors des tantes issirent Escuier qui muser le virent Et cuiderent qu'il somellast. (Pe 4190).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.