C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
MAMELE, subst. fém.
[F-B : memele ; T-L : mamele ; GDC : mamelle ; AND : mamele ; DMF : mamelle ; FEW VI-1, 130a : mamilla ; TLF : mamelle]
Fréquence : 7 occ.
Graphies : memele, memeles.

"Sein, mamelle"

    - [D'une femme] : Si maudïent la mort et blasment, Chevalier et vaslet se pasment, Et les dames et les puceles Batent lor piz et lor memeles, S'ont a la mort prise tançon. (Cl 6050). Et as memeles et as codes Estoient lor cotes [= aux jeunes filles] derotes, Et les chemises as cos pales* [l. sales]. (Yv 5193). « (...) Et portez sa cope le roi, Si le saluez de par moi, Et tant direz a la pucele Que Quex feri sor la memele Que se je puis, ainz que je muire, Li cuit je mout bien metre cuire, Que por vangiee se tandra. » (Pe 1196). Leçon de P, B, L2 ; Lecoy et Poirion corrigent d'après les autres mss en meissele Mes si malement li estest* [l. estoit] Qu'an la robe que ele vest* [l. vestoit] N'avoit plainne paume de sain, Einz li sailloient hors del sain Les memeles par les costures* [l. rotures] (Pe 3709).

    - [D'un homme] : Sor .i. des lor sa lance estrosse, Si bien le fiert soz la memele Que vuidier li covint la sele (Er 2187). A l'autre cop, soz la memele, Li bota tote l'alemele De s'espee par mi le foie (Yv 4233). Le jor i fu ses fers santiz De sa lance an mainte boele. Cui perce piz et cui memele, Cui brise braz et cui chanole (Pe 2448).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.