C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
LIVRE2, subst. masc.
[F-B : livre2 ; T-L : livre2 ; GDC : livre1 ; AND : livre1 ; DMF : livre1 ; FEW V, 296b : liber2 ; TLF : livre1]
Fréquence : 10 occ.
Graphies : livre, livres.

"Livre, assemblage d'un assez grand nombre de pages destinées à la lecture ; son contenu" : Macrobe m'anseigne a descrivre, Si con je l'ai trové el livre, L'uevre del drap et le portret. (Er 6680). Ceste estoire trovons escrite, Que conter vos vuel et retraire, En .i. des livres de l'aumaire Monseignor saint Pere a Biauvez (Cl 20). Par les livres que nos avons Les fez des anciens savons Et del siegle qui fu jadis. (Cl 25). Ce nos ont nostre livre apris Qu'an Grece ot de chevalerie Le premier los et de clergie, Puis vint chevalerie a Rome Et de la clergie la some, Qui or est an France venue. (Cl 28). Amors sanz criemme et sanz peor Est feus ardanz et sanz chalor, Jorz sanz soloil, cire sanz miel, Estez sanz flor, yvers sanz giel, Ciax sanz lune, livres sanz letre. (Cl 3851). Messire Yvains oï les criz Et le duel, qui ja n'iert descriz, Ne nus ne le porroit descrivre, Ne tex ne fu escriz an livre (Yv 1174).

    - En partic. [Pour désigner la source narrative du roman de Chrétien] : Crestiens comance son conte, Si con li livres nos reconte, Qui trez fu d'un empereor Puissant de richesce et d'enor, Qui tint Grece et Costantinoble. (Cl 44).

    - [Pour désigner le roman de Chrétien] : Del Chevalier de la Charrete Comance Crestiens son livre (La 25).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.