C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
LARRECIN, subst. masc.
[F-B : larrecin ; T-L : larrecin ; GDC : larrecin ; AND : larecin ; DMF : larcin ; FEW V, 202b : latrocinium ; TLF : larcin]
Fréquence : 6 occ.
Graphies : larrecin.

"Vol" : Et cele [= charrette] estoit a ces comune, Ausi con li pilori sont, A ces qui murtre et larron sont, Et a ces qui sont chanpcheü, Et as larrons qui ont eü Autrui avoir par larrecin Ou tolu par force an chemin. (La 331). « (...) Di, nains, di, tu qui le traïnes [= le chevalier], A quel forfet fu il trovez ? Est il de larrecin provez ? Est il murtriers ou chanpcheüz ? » (La 416). Fos est, si cuide estre si sages, Que de ce san sera il pris Con lerres atainz et repris De larrecin vilain et fol. (Pe 5057).

    - Prendre aucun a larrecin. "Prendre qqn en flagrant délit de vol" : Le chevalier vit an pur cors, Deschauz et nu sor .i. roncin, Con s'il fust pris a larrecin, Les mains liees et les piez. (Er 4360).

    - En larrecin. "Furtivement, subrepticement" : Dites se l'en puet nes veoir Rien qui por amor abelisse, Que l'en n'an tressaille ou palisse. Ja de ce contre moi n'iert nus, Que je ne l'en rande confus, Car qui n'en palist et tressaut, Et sans et mimoires li faut, En larrecin porchace et quiert Ce que par droit ne li afiert. (Cl 3831). Et il respont : « Soiez certainne, Je n'an istrai fors, de semainne, En larrecin ne an enblee. (...) » (Yv 1575).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.