C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
GLOIRE, subst. fém.
[F-B : gloire ; T-L : gloire ; GDC : gloire ; DEAF, G 860 : gloire ; AND : glorie ; DMF : gloire ; FEW IV, 164a : gloria ; TLF : gloire]
Fréquence : 4 occ.
Graphies : gloire.

A. [À propos de Dieu] "Splendeur divine" : « (...) Et don venez vos or ensi ? » Fet Percevax. « Sire, de ci, D'un boen home, d'un saint hermite, Qui an ceste forest abite, Qui ne vit, tant par est sainz hon, Se de la gloire de Deu non. (...) » (Pe 6096).

    - [Pour désigner la splendeur de Dieu] Roi de gloire : Et il ne fine de prier Au roi de gloire, le suen pere, Que il li doint veoir sa mere. (Pe 2975).

B. "Prestige, renommée" : Par cest consoil sont asanblé, S'a a chascun mout tart sanblé Que il avoir doie la gloire Et la joie de la victoire. (Cl 4003).

    - Vaine gloire. "Vanité, orgueil" : L'Evangile, por coi dit ele : « Tes biens a ta senestre cele ? » La senestre, selonc l'estoire, Senefie la vainne gloire Qui vint de fause ypocrisie. (Pe 40).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.