C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
FORMENT1, adv.
[F-B : fort (formant) ; T-L : fort (forment) ; GD : forment1 ; AND : forment1 ; DMF : fortement ; FEW III, 732b : fortis]
Fréquence : 32 occ.
Graphies : formant.

A. [Portant sur un verbe] "Fortement, beaucoup" : Et cil ne dormi pas formant (Er 2505). De la parole s'esveilla Et de ce mout se merveilla Que si formant plorer la vit. (Er 2509). Li cuens Erec formant menace (Er 3522). Ensi le roi tuit aseürent Et afïent formant et jurent Que le traïtor li randront (Cl 1078). Mes Cligés, cui formant enuie, Es estriés s'afiche et apuie, Sel vet ferir toz esleissiez (Cl 2883). De lui armer formant s'esploite. (Cl 3978). Li diaus s'an fuit, si i apert Joie, qui formant les rapele. (La 6819). Tant est Kex et fel et pervers, Plains de ranpones et d'enui, Qu'il ne garra ja mes a lui, Einz l'ira formant afeitant Et gas et ranpones gitant (Yv 1353). Mout se clainme dolanz, cheitis, Et plore formant et sopire (Yv 4125). Tot ce li dut formant grever (Yv 4320).

B. [Portant sur un adj.] "Très" : Formant an fu joianz et liez (Er 371). Granz fu l'asanblee des genz Et formant fu la joie granz Que li dui empereor firent (Cl 2668).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.