C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
FONTAINE, subst. fém.
[F-B : fontainne ; T-L : fontaine ; GD, GDC : fontaine ; AND : funtaine ; DMF : fontaine ; FEW III, 696b : fontana ; TLF : fontaine]
Fréquence : 32 occ.
Graphies : fontaine, fontainne, fonteinne.

"Eau vive qui sort de la terre, source" : Cers chaciez qui de soif alainne Ne desirre tant la fontainne (...) Que plus volantiers n'i venissent [Erec et Enide], Einçois que il s'antretenissent. (Er 2028). Mes tant ert biax [Clygés] et avenanz Que Narcissus, qui desoz l'orme Vit an la fontainne sa forme, Si l'ama tant, si com an dit, Qu'il an fu morz, quant il la vit, Por tant qu'il ne la pot avoir. (Cl 2728). Tant tindrent voies et santiers, Si con li droiz chemins les mainne, Que il voient une fontainne. La fontainne est enmi uns prez Et s'avoit un perron delez. (La 1346, 1347). Qant la dameisele parçoit La fontainne et le perron voit, Se ne volt pas que cil la voie, Einz se mist en une autre voie. (La 1358). Mes se tu voloies aler Ci pres jusqu'a une fontainne, N'en revandroies pas sanz painne, Se ne li randoies son droit. (Yv 369). La fontainne verras qui bout, S'est ele plus froide que marbres. Onbre li fet li plus biax arbres C'onques poïst former Nature. (...) Et s'i pant uns bacins de fer A une si longue chaainne Qui dure jusqu'an la fontainne. Lez la fontainne troverras Perron, tel con tu verras (Yv 378, 386, 387). S'avoit a mangier et a boivre Venison sanz sel et sanz poivre Et aigue froide de fontainne. (Yv 2875).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.