C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
FESTU, subst. masc.
[F-B : festu ; T-L : festu ; GD, GDC : festu ; AND : festu1 ; DMF : fétu ; FEW III, 485a : festuca ; TLF : fétu]
Fréquence : 3 occ.
Graphies : festu, festuz.

"Fétu, brin de paille"

    - Au fig. Rompre (le) festu. "Rompre une alliance, briser un engagement" : Ja mes festuz n'an sera roz Par desfiance ne par guerre, Que je doie vers Amor querre. (Cl 854). Onques home de mere né, Ce vos puis je bien por voir dire, Ne veïstes ausi plain d'ire Com il estoit, et par corroz Fu ilueques li festuz roz, Car de rien nule ne blandist Son pere, mes itant li dist : « Est ce songes, ou vos resbez* [l. resvez], Qui dites que je sui desvez Por ce se je vos cont mon estre ? (...) » (La 6340).

    - [Comme expression d'une valeur minimale] : Einçois demore et si atant Tant que li jaianz vient batant, Qui les chevaliers amenoit ; (...) Et il n'avoient pas vestu De robe vaillant .i. festu, Fors chemises sales et ordes (Yv 4088).

Rem. DI STEF., 340, s.v. fetu.

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.