C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
FENIR, verbe
[F-B : fenir ; T-L : fenir ; GD, GDC : finir ; AND : finir ; DMF : finir ; FEW III, 556b : finire ; TLF : finir]
Fréquence : 5 occ.
Graphies : Inf. : fenir ; P. pa. : feniz ; Ind. pr. 3 : fenist ; Subj. impf. 3 : fenist.

I. Empl. trans. "Finir, achever" : ...Et li mangiers ne fu pas corz, Qu'il dura plus que uns des jorz Antor Natevité ne dure, Qu'il fu nuiz serree et oscure Et mout i ot ars gros tortiz Einz que li mangiers fust feniz. (Pe 8000).

II. Empl. intrans. "Finir, s'achever" : Ici fenist li premiers vers. (Er 1796). Ci fenist l'uevre Crestien. (Cl 6664). Et se les espees durassent Longuemant l'une et l'autre antiere, Ne se treississent pas arriere Ne la bataille ne fenist Tant que l'un morir covenist. (Er 3785). Certes ne seroit mie droiz Que ta vie si tost fenist Ne que nus enuiz t'avenist Don bleciez fusses ne leidiz. (Er 5669). N'i eüst mes nul recovrier, Se longuemant cil dui ovrier Volsissent l'estor maintenir ; Maintenant covenist fenir, Le quel que soit, a la parclose (Cl 1906).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.