C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
FAIM, subst. fém.
[F-B : faim ; T-L : faim ; GDC : fain ; AND : feim1 ; DMF : faim ; FEW III, 406a : fames ; TLF : faim]
Fréquence : 10 occ.
Graphies : fain, fains, feins.

"Faim" : Et cil vient la qui mout covoite Le pain, sel prant et si i mort ; Ne cuit que onques de si fort Ne de si aspre eüst gosté ; N'avoit mie .xx. solz costé Li setiers dom fu fez li pains ; Qu'a toz mangiers est force fains Desatranpree et desconfite. (Yv 2848). V. FORCE2 Tot autresi antr'ax se fiert Con li lyons antre les dains Quant l'engoisse et chace la fains. (Yv 3198). Si le semont feins et nature D'aler an proie et de chacier Por sa vitaille porchacier (Yv 3414). Les cos gresles et les vis pales De fain et de meseise avoient. (Yv 5197). Li vaslez a son cuer ne met Rien nule de ce que il ot, Mes de ce que jeüné ot Moroit de fain a male fin. (Pe 735). Por la fain qui forment l'angoisse, .I. des pastez devant lui froisse Et manjue par grant talant (Pe 743).

    - Avoir faim. "Avoir faim" : Cers chaciez qui de soif alainne Ne desirre tant la fontainne, N'espreviers ne vient a reclain Si volantiers quant il a fain, Que plus volantiers n'i venissent, Einçois que il s'antretenissent. (Er 2030). Cil mangierent qui fain avoient, Et del vin volantiers bevoient. (Er 3169). Toz jorz serons povres et nues, Et toz jorz fain et soif avrons (Yv 5293). Dedanz les murs de Biaurepere N'a que boivre ne que mangier, Si sont foible li chevalier, Et nos somes et fort et sain, Si n'avomes ne soif ne fain... (Pe 2408).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.