C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
FACE, subst. fém.
[F-B : face2 ; T-L : face ; GDC : face ; AND : face ; DMF : face ; FEW III, 355a : facies ; TLF : face]
Fréquence : 39 occ.
Graphies : face.

"Visage" : Le col et la face ot vergiee Erec del cop de la corgiee (Er 221). Erec par le hiaume le sache, A force del chief li arache Et la vantaille li deslace, Le chief li desarme et la face. (Er 984). Mout remire son chief [= d'Énide] le blont, Ses ialz rianz et son cler front, Le nes et la face et la boche, Don granz dolçors au cuer li toche [= à Érec]. (Er 1473). Tant s'est la pucele hastee Que ele est el palés venue, Chief descovert et face nue (Cl 2708). Si chevol resanbloient d'or Et sa face rose novele (Cl 2737). En sa face ses max apert, Car mout est palie et changiee. (Cl 4310). Trestotes ses armes li oste, Et ce ne fu mie del mains Qu'ele li leve de ses mains Le col et le vis et la face (Yv 5409). Desliee et desafublee Estoit, si li paroit la face Ou avoit mainte leide trace, Que ses lermes par tot sanz fin I avoient fet le traïn (Pe 3715). An l'esgarder que il feisoit Li ert avis, tant li pleisoit, Qu'il veïst la color novele De la face s'amie bele. (Pe 4188). Doiz tu tenir chose qui toche Ne a mes ialz ne a ma boche Ne a mon front ne a ma face ? (Pe 6647).

    - [D'une bête] : Si s'estut [li lions] sor ses piez derriere Et puis si se ragenoilloit Et tote sa face moilloit De lermes, par humilité. (Yv 3394).

    - Devant la face d'aucun. "En face de qqn" : ...Or an venez, Mes a mon los vos contenez Si sinplemant devant sa face Que male prison ne vos face. (Yv 1931).

    - Vëoir aucun en la face. "Voir qqn face à face" : Et se je Deu voie an la face, Ja mes n'iert jorz que je ne face Quanque vos pleira comander. (La 6591). Et qui issi ne le crerra Ja an la face nel verra [= Dieu]. (Pe 6074).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.