C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
ESTENCELE, subst. fém.
[F-B : estancele ; T-L : estencele ; GDC : estencele ; AND : estencele ; DMF : étincelle ; FEW XI, 311b : scintilla ; TLF : étincelle]
Fréquence : 5 occ.
Graphies : estancele, estanceles.

"Étincelle" : Ceste novele ert ja alee A Guivret et li fu contee, C'uns chevaliers d'armes navrez Ert morz an la forest trovez, O lui une dame tant bele, Si oel sanbloient estancele, Et feisoit un duel mervelleus. (Er 4908). Ez vos le chevalier fandant Parmi le tertre contre val, Et sist sor un mout fier cheval, Qui si grant esfroi demenoit Que il desoz ses piez fraignoit Les chailloz plus delivremant Que mole ne quasse fromant, Et si li volent de toz sanz Estanceles cleres ardanz, Car des .iiii. piez est avis Que tuit fussent de feu espris. (Er 3698). Granz cos sor les hiaumes donoient Qu'estanceles ardanz an issent (Er 3777). Il sanble a ces qui les esgardent Que li hiaume espraignent et ardent, Car quant les espees resaillent, Estanceles ardanz an saillent Ausi come de fer qui fume, Que li fevres bat sor l'anclume Qant il le tret de la faunarge. (Cl 4030). Les estanceles vers les nues Totes ardanz des hiaumes saillent. (La 5002).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.