C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
ESPERANCE, subst. fém.
[F-B : esperance ; T-L : esperance ; GDC : esperance ; AND : esperance ; DMF : espérance ; FEW XII, 166a : sperare ; TLF : espérance]
Fréquence : 9 occ.
Graphies : esperance.

"Espoir, espérance" : ...Tant li delite a remanbrer La biauté et la contenance Celi, ou n'a point d'esperance Que ja biens l'an doie venir. (Cl 616). En boene esperance la met Sa mestre, qui ce li promet Et se li fiance a tenir, Car par ce cuidera venir A sa joie, que que il tart (Cl 3177). Li cuers a boene remenance Et li cors vit en esperance De retorner au cuer arriere (Yv 2656). S'a fet cuer d'estrenge meniere De s'esperance qui se vant, Traïte et fause de covant. Ja, ce cuit, l'ore ne savra Qu'esperance traï l'avra (Yv 2659, 2662). Et neporquant tant lor promet Qu'an boene esperance les met ; Et tuit et totes l'en mercïent, Qu'an s'esperance mout se fïent (...). Por l'esperance qu'an lui ont Se confortent et joie font, N'onques puis duel ne demenerent. (Yv 3998, 4000, 4005). « Dex vos saut, bele, et si vos ost De cusançon et de pesance ! - Et vos, sire, ou j'ai esperance, Que bien m'an porriez oster ! » (Yv 5046).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.