C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
ESCHAUFER, verbe
[F-B : eschaufer ; T-L : eschaufer ; GDC : eschaufer ; AND : eschaufer1 ; DMF : échauffer ; FEW III, 265b : excalefacere ; TLF : échauffer]
Fréquence : 4 occ.
Graphies : P. pa. : eschaufé, eschaufez ; Ind. pr. 3 : eschaufe.

Empl. trans.

A. Au propre "Brûler"

    - [En contexte métaph.] : Amors li a [= à Soredamour] chaufé .i. baing Qui mout l'eschaufe et mout li nuist. (Cl 465).

B. Au fig., part. passé "Enflammé, excité" : Trop fustes enuit eschaufé, Et por ce que trop vos grevastes, Voz plaies sanz dote escrevastes. Ne vos i valt [= à Keu] neant contrueve : Li sans d'anbedeus parz le prueve (La 4878). Ensi trestuit d'ire eschaufé Parmi la sale le queroient Et parmi les paroiz feroient Et par les liz et par les bans (Yv 1130). Et il [= Yvain], que fet des .ii. maufez ? De honte et de crieme eschaufez, Se desfant de tote sa force (Yv 5580).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.