C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
ESBATRE, verbe
[F-B : esbatre ; T-L : esbatre ; GD, GDC : esbatre ; AND : esbatre1 ; DMF : ébattre ; FEW I, 293a : battuere ; TLF : ébattre]
Fréquence : 3 occ.
Graphies : Inf. : esbatre ; P. pr. : esbatant.

Empl. pronom. "Se détendre, s'amuser" : N'est pas ça venuz por esbatre Ne por berser ne por chacier, Einz est venuz por porchacier Et son pris croistre et aloser, S'eüst mestier de reposer Mout grant, si con je l'ai veü. (La 3430). Avec non-expression du pronom obj. dir. Et qui vost la terre veoir Que messire Yvains ot conquise En la dame que il ot prise, Si se repot aler esbatre Ou .vi. liues, ou .v., ou quatre, Par les chastiax de la entor. (Yv 2473). Vestuz d'une robe d'ermine S'aloit uns prodom esbatant Par sus le pont, et si atant Celui qui vers le pont venoit. (Pe 1349).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.