C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
ERBE, subst. fém.
[F-B : herbe ; T-L : erbe ; GDC : herbe ; AND : herbe ; DMF : herbe ; FEW IV, 404 : herba ; TLF : herbe]
Fréquence : 14 occ.
Graphies : erbe, herbe.

A. Sing. coll. "Herbe qui pousse dans les prés" : Puis a devant ax estandue La toaille sor l'erbe drue (Er 3166). De coutes porpointes qu'il ot Fist .i. lit feire haut et lonc, Qu'asez i avoit herbe et jonc (Er 5102). Cligés sor l'erbe qui verdoie Descent a pié, lors le desarme. (Cl 3462). Lanceloz premerains atant : Et Cligés est venuz atant, Plus verz que n'est erbe de pré, Sor .i. fauve destrier comé. (Cl 4715). En la lande un sagremor ot (...) ; Mout tenoit place, mout est lez, S'est tot antor selonc orlez De menue erbe fresche et bele, Qui an toz tans estoit novele. (La 6987). Et li lyons ot tant de sens Qu'il veilla et fu an espens Del cheval garder, qui pessoit L'erbe, qui petit l'engressoit. (Yv 3476). Por la dolçor del tans serain Osta au chaceor son frain, Si le leissa aler peissant Par l'erbe fresche verdeant. (Pe 94).

B. "Plante médicinale" : Je sant le mien mal si grevain Que ja n'an avrai garison Par mecine, ne par poison Ne par herbe ne par racine. (Cl 641). Une herbe voit an une haie, Mout bone por dolor tolir De plaie, et il la va coillir. L'erbe a coillie, si s'an va (Pe 6668, 6671). Et se il n'a plaie mortel, Ge li aport une herbe tel Qui mout, ce cuit, li aidera Et ses dolors li ostera De ses plaies une partie Tantost que il l'avra santie, Que l'an ne set sor plaie metre Meillor herbe, ce dit la letre (Pe 6686, 6692). Puis n'avroit garde de morir, Ma dameisele, vostre amis, Qui ceste herbe li avroit mis Sor ses plaies et bien liee. (Pe 6702). La guinple a de son chief ostee, Qui mout fu deliee et blanche ; Et messire Gauvains la tranche, Qu'ainsi fere li covenoit, Et de l'erbe que il tenoit Sor totes ses plaies li lie (Pe 6714).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.