C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
ENTERIN, adj.
[F-B : anterin ; T-L : enterin ; GD : enterin ; AND : enterin ; DMF : entérin ; FEW IV, 735a : integer]
Fréquence : 6 occ.
Graphies : anterine.

"Entier" : Del ceptre la façon oez, Qui fu plus clers c'une verrine, Toz d'une esmeraude anterine, Et si avoit plain poing de gros. (Er 6812). Tote la querele anterine T'estuet lessier et clamer quite. (La 3850). Mes an son cuer tote reprist Amors et fu si anterine Qu'an toz autres cuers fu frarine. (La 4667). Et li cors, por coi se celot ? N'estoit bien la joie anterine ? A y donc corroz ne haïne ? Nenil certes, ne tant ne quant (La 6833).

    - [D'un vitrail] "Massif, épais" : Autresi est de la verrine : Ja n'iert si forz ne anterine Que li rais del soloil n'i past, Sanz ce que de rien ne la quast (Cl 718).

    - Enterin à aucune chose. "Entièrement conforme à qqc." : Le voloir de son cuer ancuse, Et par parole et par sanblant, Car a lui [= à Alexandre] s'otroie an tranblant, Si que ja n'an metra defors Ne volanté ne cuer ne cors, Que tote ne soit anterine A la volanté la reïne Et trestot son pleisir n'an face. (Cl 2299).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.