C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
DIT, subst. masc.
[F-B : dit ; T-L : dit ; GDC : dit ; AND : dit ; DMF : dit ; FEW III, 67b : dicere ; TLF : dit]
Fréquence : 8 occ.
Graphies : dit, diz.

A. "Propos, paroles" : Se cist baron loent mon dit, Metez cest beisier an respit Jusqu'a tierz jor qu'Erec revaingne. (Er 337). Mout sagemant l'en a requis, Mes ses oncles l'en escondit Qant il sa requeste et son dit Ot tote oïe et escoutee. (Cl 4184). Tant fu gentix et enorable, De saiges diz et acointable, Debonere et de boen atret, Onques nus ne sot tant d'aguet Qu'an li poïst veoir folie Ne malvestié ne vilenie. (Er 2414). Bien ot la parole et les diz, Mes tote voie outre s'an passe (Er 5672). Antre ces diz et ces tançons Revint Erec de pasmeisons, Ausi come hom qui s'esvoille. (Er 4815). Antre ces diz et ces paroles Furent remeses les queroles Por le chevalier que il virent, Ne jeu ne joie plus ne firent, Por mal de lui et por despit. (La 1699).

    - [P. oppos. à fait] : Car quant il [= le maître] est fel et enrievres, Malvés et coarz come lievres, Chiches et fos et contrefez Et vilains an diz et an fez, Le prise par devant et loe Tiex qui derriers li fet la moe (Cl 4502).

B. [P. oppos. à chançon de geste] "Poème narratif" : Cesar, l'empereres de Rome, Et tuit li roi que l'en vos nome An diz et an chançons de geste, Ne dona tant a une feste Come li rois Artus dona Le jor que Erec corona (Er 6617).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.