C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
DESPENSE, subst. fém.
[F-B : despanse ; T-L : despense ; GD, GDC : despense ; AND : despense ; DMF : dépense ; FEW III, 97a : dispendere ; TLF : dépense]
Fréquence : 3 occ.
Graphies : despanse, despansse.

A. "Dépense, frais"

    - À grant despense. "À grands frais" : La s'est richemant contenuz A bel ostel, a grant despanse. (Cl 4533).

    - Faire la haute despense. "Dispenser le don suprême" : L'eve beneoite et les croiz Et li cierge aloient avant Avoec les dames d'un covant, Et li texte et li ancenssier Et li clerc, qui sont despanssier De feire la haute despansse A cui la cheitive ame pansse. (Yv 1169).

Rem. Il s'agit probablement de l'absolution (voir Woledge I 104).

B. "Action d'employer qqc., utilisation de qqc."

    - Metre aucune chose en despense. "Dépenser, consommer, user qqc." : Et prant l'oignemant, si l'en oint Tant con en la boiste an ot point, Et tant sa garison covoite Que de l'oindre par tot esploite ; Si le met trestot an despanse, Que ne li chaut de la desfanse Sa dame ne ne l'en sovient. Plus en i met qu'il ne covient ; Mout bien, ce li est vis, l'enploie (Yv 2989).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.