C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
CURE, subst. fém.
[F-B : cure ; T-L : cure ; GD : cure1 ; AND : cure1 ; DMF : cure ; FEW II-2, 1557b : cura ; TLF : cure]
Fréquence : 36 occ.
Graphies : cure.

"Soin, souci"

    - N'avoir cure de + subst. ou inf. / que + subj..

    . "Ne pas se soucier de qqn" : Yvain, n'a mes cure de toi Ma dame, ainz te mande par moi Que ja mes vers li ne reveignes Ne son anel plus ne reteignes. (Yv 2767).

    . "N'avoir pas envie de qqc. / que"  : Biax niés Gauvains, conselliez m'an, Sauve m'annor et ma droiture, Que je n'ai de la noise cure. (Er 310). Mes Cligés n'a cure de plet Ne de sa parole escouter. (Cl 3686). Cele l'aresne et il n'a cure De quanque ele l'aparole (La 1332). Mes cil del retorner n'a cure (Er 2895). Mes sachiez bien que je n'ai cure De garir an nule meniere, Car je ai mout la dolor chiere. (Cl 3052). Et Cligés se haste et atorne, Qu'an Grece s'en vialt retorner, N'a cure de plus sejorner. (Cl 6624). De plus deviser n'ai ge cure, Que poinne gastee me sanble (Pe 3910). Je n'ai cure que il nos voient, Car je ne sai quex genz ce sont (Er 4942). N'an truevent point, car il s'an fuit, Qu'il n'a cure qu'an le conoisse. (La 6043).

    - Metre sa cure en aucun. "Avoir soin de qqn" : Mout m'a donc Amors enoree, Qant il de lui m'a sororee, Et je metrai an lui ma cure, Que de lui soie doreüre, Ne ja mes ne m'an clamerai. (Cl 977).

    - Metre cure à + inf.. "S'appliquer à faire qqc." : Mes ele n'an est pas certainne, Por ce i met et cure et painne A encerchier et a aprandre A quoi ele s'an porra prandre (Cl 4360).

    - Metre cure à ce que + subj.. "S'appliquer à ce que" : A ce metez antente et cure Que feite soit an tel meniere Et la sepouture et la biere Que je n'i muire ne estaingne... (Cl 5278).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.