C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
COSDRE, verbe
[F-B : cosdre ; T-L : cosdre ; GD : coudre ; GDC : cosdre ; AND : coustre1 ; DMF : coudre2 ; FEW II-2, 1088a : consuere ; TLF : coudre1]
Fréquence : 6 occ.
Graphies : Inf. : coudre, queudre ; P. pa. : cosue, cousue ; Ind. pr. 3 : cost, queust.

I. Empl. trans. "Coudre qqc." : La pane qui i fu cosue Fu d'unes contrefetes bestes Qui ont totes blondes les testes Et les cors* [l. cos "cous"] noirs com une more... (Er 6732). Dameisele, regardez ça, Et dites, ne le celez ja, Ou la chemise fu cousue Que cist chevaliers a vestue. (Cl 1589). La pucele meïsmes l'arme, N'i ot fet charaie ne charme : Lace li les chauces de fer Et queust a corroie de cer, Hauberc li vest de boene maille Et se li lace la vantaille (Er 712). Chemise risdee li tret Fors de son cofre, et braies blanches, Et fil et aguille a ses manches ; Si li vest [= à Yvain] et ses braz li cost. (Yv 5415).

    - P. métaph. : A mïenuit, devers les lates Vint une lance come foudre, Le fer desoz, et cuida coudre Le chevalier parmi les flans Au covertor et as dras blans Et au lit, la ou il gisoit. (La 516).

II. Inf. subst. "Action de coudre" : Es costures n'avoit un fil Ne fust d'or ou d'argent au mains. Au queudre avoit mises les mains Soredamors, de leus an leus (Cl 1150).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.