C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
CONTREE, subst. fém.
[F-B : contree ; T-L : contree ; GDC : contree ; AND : contree ; DMF : contrée ; FEW II-2, 1111a : contra ; TLF : contrée]
Fréquence : 21 occ.
Graphies : contree, contrees.

"Contrée, pays" : Veant toz monte an son cheval, Et sa fame est aprés montee, Qu'il amena de sa contree (Er 2252). De la parole li manbra Que disoient de son seignor Par la contree li plusor. (Er 2478). L'empereres an la cité Ert a sejor por verité, Et s'i avoit grant assanblee Des hauz barons de la contree. (Cl 2412). Maint chevalier a hui versé Et des meillors les foiz an porte, Qui ne verront ouan sa porte Ne son païs ne sa contree (Cl 4701). Et dïent qu'an ceste contree S'est uns chevaliers anbatuz, Qui an mainz leus s'est conbatuz... (La 2294). Si vindrent d'une grant jornee Tot anviron de la contree Et li estrange et li privé (La 3494). Ensi est an la queste antree Et trespasse mainte contree C'onques noveles n'en aprist, Don tel duel ot que max l'en prist. (Yv 4812). Cele nuit ot il bien negié, Que mout froide estoit la contree. (Pe 4143). ...Et tuit icil qui le veoient Anquerre et demander voloient Dom il ert et de quel contree. (Pe 5539). La contree, qui mout fu bele, Esgarda messire Gauvains Et vit les forez et les plains Et le chastel sor la faloise. (Pe 7252).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.