C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
CONTESSE, subst. fém.
[F-B : contesse ; T-L : contesse ; GDC : comtesse ; AND : contesse ; DMF : comtesse ; FEW II-2, 940b : comes ; TLF : comte]
Fréquence : 6 occ.
Graphies : contesse, contesses.

"Celle qui possède un comté; épouse d'un comte" : Vostre biautez, qui tant est fine, Bone avanture vos destine, Que je vos recevrai a fame, De vos ferai contesse et dame : Ce vos doit mout reconforter. (Er 4666). N'est pas Fortune vers vos chiche, Qui tel enor vos a donee C'or seroiz contesse clamee. (Er 4766). Dirai je : Tant com une jame Vaut de pailes et de sardines, Vaut la contesse de reïnes ? (La 18). Matiere et san li done et livre La contesse, et il s'antremet De panser, que gueres n'i met Fors sa painne et s'antancion. (La 27). Ne n'ot mie la chiere iriee, Einz l'ot si gaie et si riant Qu'ele estoit, au mien esciant, Plus bele que nule contesse. (Yv 2367). Asez i ot contes et rois, Si ot reïnes et contesses (Pe 2787).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.