C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
CHEVRUEIL, subst. masc.
[F-B : chevrel ; T-L : chevrueil ; GDC : chevreul ; AND : cheverel ; DMF : chevreuil ; FEW II-1, 304a : capreolus ; TLF : chevreuil]
Fréquence : 7 occ.
Graphies : chevrel, chevriax.

"Chevreuil" : Einz ne fina de cheminer Tant qu'il vindrent an une plaigne Lez une haute forest plaigne De cers, de biches et de dains, Et de chevriax et de farains Et de tote autre salvagine. (Er 3918). S'au bacin viax de l'eve prandre Et desus le perron espandre, La verras une tel tanpeste Qu'an cest bois ne remanra beste, Chevriax ne cers ne dains ne pors, Nes li oisel s'an istront fors (Yv 397). Et li lyons maintenant mist Le nes au vant qu'il ot santi ; Ne ne li ot de rien manti, Qu'il n'ot pas une archiee alee Quant il vit en une valee Tot seul pasturer .i. chevrel. (Yv 3439). Ja fu pres de nuit, se li plot Qu'ilueques se herbergeroit Et le chevrel escorcheroit Tant com il en voldroit mangier. (Yv 3450). Et del chevrel le soreplus Manja li lyons jusqu'as os. (Yv 3468). Il la sozlieve, et desoz trueve .III. bons pastez de chevrel fres (Pe 741). De vitaille n'a plus ceanz, Fors .i. chevrel c'uns miens sergenz Ocist hui main d'une saiete. (Pe 1914).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.