C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
CHASTEL, subst. masc.
[F-B : chastel ; T-L : chastel ; GDC : chastel ; AND : chastel1 ; DMF : château ; FEW II-1, 468a : castellum ; TLF : château]
Fréquence : 202 occ.
Graphies : chastel, chastiax.

"Château" : Au jor de Pasque, au tans novel, A Quaradigan, son chastel, Ot li rois Artus cort tenue. (Er 28). Erec va suiant tote voie Le chevalier qui armez fu Et le nain qui l'avoit feru, Tant qu'il vindrent a .i. chastel Mout bien seant et fort et bel (Er 345). Tant ont ansanble chevalchié Qu'a droit midi ont aprochié Le chastel de Caradigan, Ou an.ii. les atandoit l'an. (Er 1499). Devant la porte del chastel Ont recomancié le cenbel Cil dedanz contre cez defors. (Er 2179). A Carnant vindrent a un jor, Ou li rois Lac ert a sejor En un chastel de grant delit. Onques nus mialz seant ne vit : De forez et de praeries, De vingnes, de gaaigneries, De dames et de chevaliers, De rivieres et de vergiers, De vaslez mout preuz et heitiez, De gentix clers bien afeitiez Qui bien despandoient lor rantes, Et de dames beles et gentes, Et de borjois bien posteïs, Estoit li chastiax bien asis. (Er 2261, 2272). Li chastiax sist en un pui haut Et par desoz li cort Tamise. (Cl 1246). Bors et chastiax, citez et sales Vos i donrai en atandue, Tresqu'a tant que vos iert randue La terre que tient vostre peres Don vos devez estre empereres. (Cl 1444). Le siege del chastel esgarde, Qui sor .i. braz de mer seoit, Et les murs et la tor veoit Si forz que nule rien ne dote. (Pe 5688). Li chastiax estoit, et li bors, Mout bien antor de murs fermez. (Pe 6430).

    - Chastel fort : Lors les lesse, si s'achemine, Par plains ne par forez ne fine Tant que il vit .i. chastel fort, Don l'eve venoit au regort De mer, mout grant et de navie. (Pe 6419). Ja le fil Damedeu ne place Que vos por moi nul mal aiez, Mes montez, si ne delaiez, S'irons jusqu'a ce chastel fort. (Pe 8699).

    - Fort chastel : Riches citez et beles sales Et forz chastiax a mout mes peres (Er 3863). A Pointurie, un fort chastel, Qui seoit mout bien et mout bel, Vindrent ainçois tierce de jor. (Er 5145).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.