C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
CHANT2, subst. masc.
[F-B : chant ; T-L : chant2 ; GDC : chant1 ; AND : chant ; DMF : chant1 ; FEW II-1, 236b : cantus ; TLF : chant1]
Fréquence : 6 occ.
Graphies : chant, chanz.

A. "Suite de sons harmonieux émis par la voix" : A mervoilles l'esgardent tuit ; La vile an fremist tote et bruit, Tant an consoillent et parolent ; Nes les puceles qui querolent Lor chant an leissent et retardent (Er 5457).

B. "Genre particulier de musique vocale" : Tex ert l'uevre d'Arimetique, Et la tierce oevre ert de Musique, A cui toz li deduiz s'acorde, Chanz et deschanz et, sanz descorde, D'arpe, de rote et de viele. (Er 6710).

    - "Ligne mélodique" : Et divers chanz chantoit chascuns, C'onques ce que chantoit li uns A l'autre chanter ne oï. (Yv 465).

C. P. ext. [En parlant d'oiseaux] "Gazouillement, ramage" : Erec aloit, lance sor fautre, Parmi le vergier chevauchant, Qui mout se delitoit el chant Des oisiax qui leanz chantoient, Qui la Joie li presantoient, La chose a coi il plus baoit. (Er 5720). Ensi an la forest s'an antre, Et maintenant li cuers del vantre Por le dolz tans li resjoï Et por le chant que il oï Des oisiax qui joie feisoient (Pe 88). Au main, au chant des oiselez, Se lieve et monte li vaslez, S'a au chevalchier antandu... (Pe 633).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.