C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
BORJOIS, subst. masc.
[F-B : borjois ; T-L : borjois ; GDC : burgeis ; AND : burgeis ; DMF : bourgeois ; FEW XV-2, 18a : *burg- ; TLF : bourgeois]
Fréquence : 11 occ.
Graphies : borjois.

"Bourgeois" : Les chastiax quites lor clama Et si lor fist asseürer, Chevaliers et borjois jurer Qu'il les tanroient ausi chiers Come lor seignors droituriers. (Er 1854). Le jor ot Erec mainz presanz De chevaliers et de borjois : De l'un un palefroi norrois Et de l'autre une cope d'or (Er 2385). De forez et de praeries, De vingnes, de gaaigneries, De dames et de chevaliers, De rivieres et de vergiers, De vaslez mout preuz et heitiez, De gentix clers bien afeitiez Qui bien despandoient lor rantes, Et de dames beles et gentes, Et de borjois bien posteïs, Estoit li chastiax bien asis. (Er 2271). Dames et borjois tant i ot [= au château] Que nus savoir conter nes pot. (Er 2289). Toz li pueples aprés aus monte, Dames, chevalier et borjois (Er 4705). An cest chastel l'ai amené, S'est a ostel chiés .i. borjois. (Er 3217). En la vile chiés .i. borjois Orent pris ostel li Grezois, Le meillor qu'il porent avoir. (Cl 393). Tant est gentix et frans li rois Qu'il a fet banc a ses borjois, Si chier con chascuns a son cors, Que prodom qui veigne de hors An lor meisons ostel ne truisse, Por ce que il meïsmes puisse Toz les prodomes enorer Qui leanz voldront demorer. (Er 5438). Au roi sont les noveles dites Que foïz s'an est li traïtes, Avoec lui tote sa bataille, Et que tant avoit de vitaille Et d'avoir pris an la cité Qu'apovri et deserité Sont li borjois et confondu. (Cl 1221). Et quant il vit que sa desfansse N'i valoit rien, lores s'apansse Que il iroit querre le roi Et l'amanroit a ce desroi Que comancié ont li borjois. (Pe 5853).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.