C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
BLONT, adj.
[F-B : blont ; T-L : blont ; GDC : blont ; AND : blunt ; DMF : blond ; FEW XV-1, 170b : *blunda- ; TLF : blond]
Fréquence : 7 occ.
Graphies : blonc, blonde, blondes, blont.

I. Empl. adj.

A. [En parlant des cheveux] "Blond, doré" : Et Kex parmi la sale vint, Trestoz desafublez, et tint An sa main destre .i. bastonet, El chief .i. chapel de bonet, Don li chevol estoient blont, N'ot plus bel chevalier el mont, Et fu treciez a une tresce. (Pe 2795). La pane qui i fu cosue Fu d'unes contrefetes bestes Qui ont totes blondes les testes (Er 6734).

    - [P. méton. ; en appos.] : Mout remire son chief le blont, Ses ialz rianz et son cler front, Le nes et la face et la boche, Don granz dolçors au cuer li toche. (Er 1471).

B. [En parlant d'une pers. ; en appos. ] "Qui a les cheveux blonds" : Por voir vos di qu'Isolz la blonde N'ot les crins tant sors ne luisanz Que a cesti ne fust neanz. (Er 424). Cil qui fist d'Erec et d'Enide, Et les comandemanz d'Ovide Et l'art d'amors an romans mist, Et le mors de l'espaule fist, Del roi Marc et d'Ysalt la blonde, Et de la hupe et de l'aronde Et del rossignol la muance, I novel conte rancomance D'un vaslet qui an Grece fu Del linage le roi Artu. (Cl 5). Ja avoec vos ensi n'irai, Car lors seroit par tot le monde Ausi come d'Ysolt la Blonde Et de Tristant de nos parlé. (Cl 5255).

II. Empl. subst. "Personne qui a les cheveux blonds" : Par ceste terre dïent tuit, Li blonc et li mor et li ros, Que granz domages est de vos Que voz armes antrelessiez. (Er 2541).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.