C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
ART, subst.
[F-B : art ; T-L : art ; GDC : art2 ; AND : art1 ; DMF : art ; FEW XXV, 344b : ars ; TLF : art]
Fréquence : 9 occ.
Graphies : art, arx, arz.

"Art"

A. "Discipline des études libérales" : Or ne porroit lengue ne boche De nul home, tant seüst d'art, Deviser le tierz ne le quart Ne le quint de l'atornemant Qui fu a son coronemant. (Er 6641).

    - Au plur. : La quarte, qui aprés ovra, A mout boene oevre recovra, Que la meillor des arz i mist : D'Astronomie s'antremist (Er 6717).

B. "Préceptes, règles" : Cil qui fist d'Erec et d'Enide, Et les comandemanz d'Ovide Et l'art d'amors an romans mist, (...) .I. novel conte rancomance... (Cl 3).

C. "Habileté, adresse" : Par tel engin et par tel art Est fez li huis de pierre dure Que ja n'i troveroiz jointure. (Cl 5524).

D. "Savoir occulte" : Mes Tessala, qui les an mainne, Les conduist si seüremant Par art et par anchantemant Que il n'ont crieme ne peor De tot l'esforz l'empereor. (Cl 6542). Et la sale est mout bien gaitiee Par art et par anchantement (Pe 7295).

E. "Ruse, artifice" : Li .iiii. d'aus vont a esploit As desfansses des murs monter Tant seulemant por esgarder Que cil defors de nule part Par nul engin ne par nul art El chastel sor aus ne s'anbatent. (Cl 1992). Mes se vos tant saviez d'art Que ja cil an moi n'eüst part Cui je sui donee et plevie, Mout m'avriez an gré servie. (Cl 3137).

    - Mal art. "Ruse maligne" : Et Meliaganz d'autre part, Ses filz, qui plains est de mal art, Par traïson a lui mandoit Les mires, si lor comandoit Que sor mes plaies me meïssent Tex oignemanz qui m'oceïssent. (La 4030).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.