C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
ARBALESTE, subst. fém.
[F-B : arbaleste ; T-L : arbaleste ; GDC : arbaleste ; AND : arblaste ; DMF : arbalète ; FEW XXV, 109a : arcuballista ; TLF : arbalète]
Fréquence : 6 occ.
Graphies : arbaleste, arbalestes.

A. "Arbalète" : Granz escrois font de totes parz Les arbalestes et les fondes (Cl 1507). - Biax ostes, or me dites donques Qui desfant le chastel et garde. - Sire, il i a mout bone garde, .V.C. que ars que arbalestes, Qui toz jorz sont de trere prestes. (Pe 7271). Et ce poez vos bien antandre Que grant escrois ot au destandre Des arbalestes et des ars. (Pe 7585). ...tant que il vint a terres plainnes Sor une riviere parfonde, Et fu lee que nule fonde De mangonel ne de perriere Ne gitast oltre la riviere Ne arbaleste n'i tressist. (Pe 6985).

    - Arbaleste à tor. "Arbalète à cric" : Car ja ne les aparcevront Por mal ne por anconbrier faire, De tant loing con l'en porroit traire D'une fort arbaleste a tor. (Cl 6447).

B. "Piège à rat" : Car ele [= la porte] estoit autresi faite Con l'arbaleste qui agaite Le rat, quant il vient au forfet (Yv 912).

Rem. Sur ce piège et ses composantes, voir Woledge II, 95.

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.