C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
ACORER, verbe
[F-B : acorer ; T-L : acorer ; GD : acorer ; DMF : acorer ; FEW II 2, 1170b : cor]
Fréquence : 7 occ.
Graphies : Inf. : acorer ; P. pa. : acoré, acoree, acorees, acorez.

I. Empl. trans. "Affliger qqn, lui briser le coeur" : « Mes ce me par a acoré Que ele est a li enemie. Et voir, ele ne se faint mie Qu'au pis qu'ele puet ne se face (...). » (Yv 1480). Mes qui li dona cest consoil, Qu'an Bretaigne alast demorer, Ne me poïst mialz acorer. (Cl 4434). De duel ai esté acoree, Si que par po morte ne sui. (Pe 374). - Ha ! gentix reïne enoree, De duel sui morte et acoree Del franc chevalier debonaire Dom an ne puet parole traire Qui ne soit de corroz ou d'ire. (Pe 7818).

II. Part. passé en empl. adj. "Affligé, découragé, qui a le coeur brisé" : Et une grant piece demorent, Qu'eles n'antendent a rien feire, Ne lor ialz n'en pueent retreire De terre, tant sont acorees. (Yv 5203). Lasses, tant somes acorees Qui si buer estions or nees, Que Dex anveié nos avoit Celui qui toz les biens savoit... (Pe 8207). Acorez est qui son cuer pert. Mal doit avoir qui le suen pert (Cl 4435).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.