C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
ABEVRER, verbe
[F-B : abevrer ; T-L : abevrer ; GDC : abevrer ; AND : enbeverer ; DMF : abreuver ; FEW XXIV, 23a : abbiberare ; TLF : abreuver]
Fréquence : 5 occ.
Graphies : Inf. : abevrer ; P. pa. : abevree ; Ind. pr. 6 : aboivrent.

A. Empl. trans. "Faire boire"

    1. [Un cheval] : Et tenoit hors enmi la place Uns garçons qui voloit mener Son cheval a l'aigue abevrer (Er 4860).

    2. [Une pers.] : Et dit que tel poinne i metra (...) Que ja n'iert uns seus qui la voie, Que tot certainnemant ne croie Que l'ame soit del cors sevree, Puis qu'ele l'avra abevree D'un boivre qui la fera froide, Descoloree, pale, et roide (Cl 5394).

    - Abevrer aucun d'aucune chose

[Dans un contexte métaphorique] : Aprés le message des ialz Vient la dolçors (...) Des beisiers qui amor atraient ; Andui cele dolçor essaient, Que les cuers dedanz en aboivrent Si qu'a grant poinne se dessoivrent. (Er 2045).

B. Empl. pronom. Soi abevrer d'aucune chose. "S'abrever de qqc., boire qqc. abondamment" : Mes les espees mout sovant Jusqu'as cropes des chevax colent, Del sanc s'aboivrent et saolent, Que jusque es flans [ li chevalier] les anbatent, Si que an.ii. morz les abatent. (La 2694).

    - [Dans un contexte métaphorique] : Cil seus moz la sostient et pest, Et toz ses max li asoage. D'autre mes ne d'autre bevrage Ne se quiert pestre n'abevrer (Cl 4339).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.