C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
Résultat de la requête 

FamilleCompletStructureModes et tempsTextes X
FEIN, subst. masc.
[F-B : fain ; T-L : fein ; GDC : foin1 ; AND : fein1 ; DMF : foin ; FEW III, 455a : fenum ; TLF : foin1]
Fréquence : 5 occ.
Graphies : fain, fein, foin.

"Foin" : Gardez qu'il ne li faille riens, Ostez li la sele et le frein, Si li donez aveinne et fein (Er 456). Au cheval .i. chevoistre met, Bien l'estrille et torche et conroie, A la mangeoire le loie Et si li met foin et aveinne Devant assez, novele et seinne. (Er 467). Li cheval ont avoinne et fain Et la litiere enjusqu'au vantre. (Yv 5350). ...Et uns autres a establé Son cheval la ou il n'ot blé Ne fain ne fuerre se po non, Que il n'estoit an la meison. (Pe 1781). ...Et vostre chevax a si plains Les flans et le poil aplaignié, Qui l'eüst lavé et paingnié Et fet lit d'aveinne et de fain, N'eüst il mialz le vantre plain Ne plus bel le col et le vis. (Pe 3463).

 

FamilleCompletStructureModes et tempsTextes X
FENER, verbe
[F-B : fener1 ; T-L : fener ; GD, GDC : fener ; DMF : faner ; FEW III, 455a : fenum ; TLF : faner]
Fréquence : 1 occ.
Graphies : P. pa. : fenees.

Empl. trans. "Sécher qqc."

    - [D'une lance] Bien fené. "Bien séché" : N'orent mie lances menues, Ainz furent grosses et plenees, Et si estoient bien fenees, S'an furent plus roides et forz. (Er 5892). Leçon isolée de P

Rem. C'est le sens retenu par F-B et Roques, qui précise dans une note : « (...) il reste alors que l'élément de force soit dans bien fenees, dont le sens pourrait être "bien séchées", comme le foin bien fené, c'est-à-dire que les lances ne seraient pas faites de bois vert, qui peut se gauchir et plier, mais tirées de plateaux de bois bien mûris et séchés. »

 

Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre