C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamillecompletstructureModes et tempsTextes X
SONGIER, verbe
[F-B : songier ; T-L : songier ; GDC : songier ; AND : sunger ; DMF : songer ; FEW XII, 85a : somniare ; TLF : songer]
Fréquence : 8 occ.
Graphies : Inf. : songier ; P. pr. : songent ; Ind. pr. 3 : songe, 5 : songiez.

I. Empl. intrans.

A. "Rêver" : Mes autresi con cil qui songe, Qui por verité croit mançonge, Les boisent li escu boclé, Car la mançonge font verté. (Cl 2073). Il dort et songe, et veillier cuide (Cl 3309). Mes la nuit songier vos feisoit Et li songes tant vos pleisoit Con s'an veillant vos avenist Qu'ele antre ses braz vos tenist, N'autres biens ne vos an venoit. (Cl 6497).

    - [Gérondif] : Mes ele l'a si anchanté Que ja mes n'avra volanté De li ne d'autre, s'il ne dort, Et lors en avra tel deport Con l'an puet an songent avoir, Et si tendra le songe a voir. (Cl 3303). Onques puis, se vos ne dormistes Ou an songent ne vos avint, De li joie ne vos avint (Cl 6495).

B. "Rêvasser" : Or ne devez vos pas songier, Mes les tornoiemanz ongier Et anpanre, et tot fors giter, Que que il vos doie coster. (Yv 2503).

    . Prov. Assez songe qui ne se muet. "C'est un songe-creux celui qui ne bouge pas" : Or ne devez vos pas songier, Mes les tornoiemanz ongier Et anpanre, et tot fors giter, Que que il vos doie coster. Assez songe qui ne se muet ! (Yv 2507).

Rem. Cf. Morawski n° 136 : Assez dort qui riens ne fet. T.P.M.A., XI, 419, s.v.Traum (n°100 Yv) et X, 105, s.v. Schlafen : Assez dort qui riens ne fait

II. Empl. trans. [Avec un compl. d'obj. interne] Songier mauvais songe. "Faire un mauvais rêve" : Et se vos anquenuit songiez Malvés songe, si remenez ! (Yv 608).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / Nancy Université 2007-2013
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF/Nancy Université.

Fermer la fenêtre Fermer la fenêtre