C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamillecompletstructureModes et tempsTextes X
GENTILLECE, subst. fém.
[F-B : jantillesce ; T-L : gentillece ; GD : gentelise2 ; GDC : gentillesse ; DEAF, G 550 : gentil (gentillece) ; AND : gentilesse ; DMF : gentillesse ; FEW IV, 110b : gentilis ; TLF : gentillesse]
Fréquence : 3 occ.
Graphies : gentillece, gentillesce.

A. "Noblesse de naissance, haut rang" : Par soi fet prodome largesce, Ce que ne puet feire hautesce Ne corteisie ne savoir Ne gentillesce ne avoir Ne force ne chevalerie Ne proesce ne seignorie Ne biautez ne nule autre chose (Cl 200). « Ha ! dame, est ce ore avenant, Qui si de duel vos ociez ? Por Deu, car vos en chastiez, Si le lessesiez* [l. laissiez] viax* [l. seviax] de honte : A si haute dame ne monte Que duel si longuemant mainteigne. De vostre enor vos resoveigne Et de vostre grant gentillesce. (...) » (Yv 1675).

B. "Noblesse de caractère, de sentiments" : Et d'autre part, autre destrece Le retient, la granz gentillece Monseignor Gauvain, son ami, Que par po ne li part par mi Li cuers, quant demorer ne puet. (Yv 4076).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / Nancy Université 2007-2013
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF/Nancy Université.

Fermer la fenêtre Fermer la fenêtre