C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamillecompletstructureModes et tempsTextes X
GAST1, adj.
[F-B : gast2 ; T-L : gast1 ; GD : gast2 ; DEAF, G 352 : gast ; AND : gast ; DMF : gast1 ; FEW XIV, 208b : vastus]
Fréquence : 9 occ.
Graphies : gaste, gastes.

"Perdu"

A. [En parlant d'un lieu] "Désolé, désert" : Vostre peres cest manoir ot Ici an ceste forest gaste (Pe 449). Defors les murs ne voit neant Fors mer et eve et terre gaste. (Pe 1707). Et cil ot bien defors trovee La terre gaste et escovee, Dedanz rien ne li amanda, Que par tot la ou il ala Trova anhermies les rues Et les meisons viez decheües, Que home ne fame n'i avoit. (Pe 1748). Ensi trova le chastel gaste, Que n'i trova ne pain ne paste Ne vin ne sidre ne cervoise. (Pe 1769). Ensi s'an va sor le roncin Par forez gastes et sostainnes (Pe 6979).

    - [Élément d'un nom propre] Gaste Forest : Ce fu au tans qu'arbre florissent, (...) Que li filz a la veve dame De la Gaste Forest soutainne Se leva... (Pe 75). Teisiez, mere ! Ne vi ge ores Les plus beles choses qui sont, Qui par la Gaste Forest vont ? (Pe 390). Ne cuidiez vos que ce soit bien Que je ma mere veoir vois, Qui sole remest an .i. bois Qui la Gaste Forez a non ? (Pe 2953).

Rem. Poirion (p. 1326, note 3 de son éd.), refusant les gloses "Dévastée" ou "Inculte", utilise l'appellation « Gaste Forêt » pour désigner le lieu de résidence de la mère de Perceval.

B. [En parlant d'une activité] Peine gaste. "Peine perdue" : Et rien nule ne puet veoir Clamadex don soit si dolanz, Que mout a la porte colanz De ses genz morz, et lui forsclos, S'estuet qu'il remaingne a repos, Et li asauz en si grant haste Ne seroit mes que peinne gaste. (Pe 2488).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / Nancy Université 2007-2013
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF/Nancy Université.

Fermer la fenêtre Fermer la fenêtre
  
Application gérée par la plateforme lexicographique ISIS