C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamillecompletstructureModes et tempsTextes X
AGAIT, subst. masc.
[F-B : aguet ; T-L : agait ; GD : agait ; GDC : aguet ; AND : aguait ; DMF : aguet ; FEW XVII, 454b : wahta ; TLF : aguet]
Fréquence : 7 occ.
Graphies : agait, aguait, aguet.

A. "Observation vigilante"

    - Savoir tant d'agait que. "Être si attentif, guetter avec tant de vigilance que" : Onques nus ne sot tant d'aguet Qu'an li poïst veoir folie Ne malvestié ne vilenie. (Er 2416).

B. "Embuscade, piège" : Et li tierz de son agait saut, Qui d'autre part d'un gué estoit (Er 3026). Mes d'un agait rien ne savoient, Dom il ja ne s'aparcevront, Tant que grant perte i recevront. (Cl 3576). Et as desfanses de la tor Les genz del chastel monté furent, Et les escuz bien reconurent Et cuident que de lor gent soient, Car de l'aguet ne s'apansoient Qui desoz les escuz se cuevre. (Cl 1836). Et Cligés, qui ne set l'aguet, Hardemant et folie fet, Qui de ses conpaignons se part (Cl 3391).

    - En agait. "En cachette, en secret" : ...Que bataille de .ii. prodomes, Si con l'an dit que nos dui somes, Ne doit an pas feire en aguait, Einz est bien droiz que il i ait Dames et chevaliers assez. (Pe 8597).

    - En partic. "Cachette, partie du piège (ratière) où se trouve le couteau, en quelque sorte à l'affût" : Car ele estoit autresi faite Con l'arbaleste qui agaite Le rat, quant il vient au forfet; Et l'espee est an son aguet Desus, qui tret et fiert et prant, Qu'ele eschape lors et descent Que riens nule adoise a la clef, Ja n'i tochera si soef. (Yv 914).

Rem. Définition d'après Woledge I 95.

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / Nancy Université 2007-2013
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF/Nancy Université.

Fermer la fenêtre Fermer la fenêtre